איזור
מחדרים
עד חדרים
עיר / ישוב
ממחיר
עד מחיר
שכונה
מקומה
עד קומה
סוג הנכס
טקסט חופשי

זכיינות והפסיכולוגיה שסוכני תיווך הנדלן צריכים להכיר  

זכיינות והפסיכולוגיה שסוכני תיווך הנדלן צריכים להכיר

המתווך במקרקעין ובפרט אשר רכש זיכיון להפעלת משרד תיווך או שהשתלב בזיכיון להפעלת משרד תיווך של רשת מזכה,  חייב להבין במגוון נושאים בתחום הנדל"ן, כפי שיפורט בהרחבה בהמשך.
אך אחד הדברים החשובים ביותר שעל המתווך במקרקעין לשים עליו את הדעת באופן מיוחד הוא אמפתיה והבנת צרכיו ורחשי ליבו של הלקוח אשר מתלווים לתהליך עסקת המקרקעין. הן הלקוח המוכר והן הלקוח הקונה עוברים שינוי מחשבתי תפיסתי, הבנה והפנמה לגבי הצעד המשמעותי שהם הולכים לבצע. כלומר, מכירת או רכישת נכס בכפוף להתחייבויות שלעיתים גדולות ושינוי מרכז החיים.
אם תשאלו את הזכיינים של הרשת המזכה "אל-הנכס", הם יגידו שייתכן מצב שבו הלקוח המוכר מתגורר בנכס שאותו מציע  למכירה, ועת סגירת העסקה ומכירת הנכס לא נפרד רק מקירות הבטון,
אלא מהמקום שהתגורר בו ובנה את מרכז חייו במשך שנים רבות. מקום בו גידל את ילדיו ולעיתים הפך את הבית באמצעות עיצוב, ריחות התבשילים בימי שישי וחדרי הילדים "למקום הבטוח" שלו "ומבצרו".
תסריט נוסף שהזכיינים יכולים לספר הוא שהנכס התקבל בירושה מהסבתא, וללקוח המוכר יש זיכרונות רבים מתקופת ילדותו בהקשר לנכס הספציפי הנ"ל.
רבים הלקוחות הקונים הפוטנציאלים אשר הגיעו למשרדים אשר מופעלים באמצעות זיכיון מטעם הרשת המזכה "אל-הנכס" שגם כן ערכו שינוי משמעותי בחייהם, לא משנה אם היו זוג צעיר שרק התחתן וחיפש מקום יפה לבנות בו את חייו ולגדל בו ילדים, או לקוחות בשנות הארבעים והחמישים לחייהם שהמצב הסוציו אקונומי שלהם אפשר להם לשפר את רמת חייהם.
הזכיינים והסוכנים אשר פועלים מטעם משרדי התיווך בזיכיון של הרשת יעידו כי לקוחות קונים לעיתים משנים את מרכז חייהם, בתי ספר, גני ילדים, בית כנסת קבוע שהולכים אליו ביום שבת,
ריחוק מההורים ומהמקום שבו גדלו ועוד, אציין, שמנסיוננו  לרוב אנשים מעדיפים לקנות נכסים בסמיכות למקום שבו הם גדלו.
חלק מתכנית ההכשרה של זכיינות מצליחה להקמה עסקית של משרד תיווך "אל-הנכס" כוללת סדנת משא ומתן שמועברת על ידי הסוכנים והזכיינים המובילים אשר פועלים מטעם הרשת המזכה. אם תשאלו את הזכיינים המובילים, הם יגידו ששינוי בכל קנה מידה הוא קשה, גם במקרים שהשינוי הוא טוב וגם במקרים שהוא לא טוב. שינוי במקום העבודה, התווספות ילדים חדשים למשפחה, משמח ככל שיהיה, יכול להוביל לרכישת נכסים חדשים אשר מתאימים לצרכי המשפחה. לכן, על אחת כמה וכמה צריך להבין שלקוחות אשר מוכרים או רוכשים נכס, מבצעים עסקה גדולה אשר תשליך עליהם גם ברמה הכלכלית, ולקונים לעיתים באמצעות לקיחת משכנתא אופציונאלית אשר תלווה אותם להרבה שנים, או הלוואה מהורים או מקרובי משפחה אשר תשליך בדרך זו או אחרת ואולי על הקשר הזוגי. ובנוסף, למוכר ולקונה שינוי מרכז החיים, ולמוכר פרידה מנכס אשר טומן בחובו זיכרונות טובים רבים.
אנשים בשוטף לא רגילים לבצע סדר גודל כזה של עסקאות. רכישה או מכירה של דירה זה לא מוצר שקונים או מוכרים בסופר.

לאחר סדנת המשא ומתן למכירת נכסים, רבים הזכיינים שרכשו זיכיון של "אל-הנכס" הבינו שאולי ערך הנכס שווה יותר בתצורה כלכלית עבור בעל הנכס, בשל הרגשות הנלווים להליך המכירה ושיקולים רגשיים , מאשר עבור אדם אחר, להבדיל מהלקוח הקונה שמחפש את העסקה הכדאית ביותר עבורו.  הזכיינים שנכחו בסדנה  הבינו כיצד  יש להקשיב לרחשי ליבו של הלקוח באמצעות שאלות לא פולשניות במיוחד ולנהוג בהבנה ובאמפתיה ומה התגובה והתשובה הטובה ביותר שאפשר לענות בסיטואציות כאלה ואחרות.



 
אפיק פרסום בניית אתרים