איזור
מחדרים
עד חדרים
עיר / ישוב
ממחיר
עד מחיר
שכונה
מקומה
עד קומה
סוג הנכס
טקסט חופשי

המדריך לרכישת זכיינות בישראל  

המדריך לרכישת זכיינות בישראל

פתיחת עסק עצמאי מתאימה לאנשים יזמים בנשמתם, חולמים, מכווני מטרה, משימתיים ואשר מאמינים ביכולת של עצמם לייצר הכנסה.
לא פעם עולה השאלה האם כדאי לפתוח עסק עצמאי לבד או לחילופין האם כדאי לפתוח עסק עצמאי בזכיינות.
טרם פתיחת העסק עולות המון שאלות, כגון כמה כסף עלי להשקיע בהקמה הראשונית, מה עלויות התפעול השוטף של העסק,
מה פוטנציאל הרווח וכיצד אוכל לגייס לקוחות ולבצע מכירה מוצלחת.
כאשר מקימים עסק עצמאי לבד יש להתמודד, לענות ולקבל תשובות לשאלות הללו באמצעות ניסוי וטעיה וזאת באופן עצמאי.
אך כאשר רוכשים זכיינות מרשת מזכה מקצועית, איכותית ובעלת מוניטין טוב, ככל הנראה התשובות הללו ועוד מענה לשאלות רבות יקבלו מענה במסגרת  תכנית הכשרה ראשונית לזכיינים או במסגרת המפגשים אשר קודמים לרכישת הזכיינות אשר מציגים את הפוטנציאל העסקי של הזיכיון.
טרם פתיחת עסק או רכישת זכיינות בחברה מזכה עולות מעבר לשאלות המצויינות לעיל שאלות רבות נוספות ולכן ערכנו את המדריך המקיף לזכיינים אשר מעוניינים או מתלבטים לגבי פתיחת עסק בזכיינות או באופן עצמאי בשימוש באמצעות דוגמאות מעניינות ומעשירות על רקע בתחום זכיינות בנדל"ן ברשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס".
 

זכיינות, למי זה מתאים?

זכיינות היא שיטה עסקית אשר מאפשרת שימוש של הזכיינים בסימן המסחר, לדג' לעניין זה של רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס", אשר מלווה לו מוניטין מצויין בשוק התיווך במקרקעין בארץ,
כך שהזכיינים נהנים ממותג טוב שלרוב הושקעו בו סכומי כסף גבוהים בפיתוחו וקידומו, מעבר לשימוש במוניטין קיים של הרשת המזכה, קיים עניין רב של הרשת אשר מוכרת זכיינות בפעילות הזכיינים ובקידום עסקיהם, שכן הרשת המזכה נהנית מתשלומים שוטפים, אשר נקראים תמלוגים מכל עסקה של הזכיינים ומכאן ההיגיון העסקי והרצון לפתח ולגרום לזיכיון לשגשג.
חשוב להבין שפתיחת עסק באמצעות שיטת זכיינות מתאימה לאנשים עצמאיים אשר מעוניינים לפתח עסק עצמאי בבעלותם ואשר מוכנים להשקיע כספים בהקמתו, פיתוחו והובלתו להצלחה בשוק המקומי, זכיינות אינה מתאימה לאנשים אשר באופיים מתאימים להיות שכירים ואשר חייבים לדעת שיש להם את רשת הביטחון, קרי שכר הבסיס והתנאים הסוציאלים. הקמת זכיינות הינה פתיחת עסק עצמאי לכל דבר ועניין, אך הבידול והשוני מהקמת עסק עצמאי לבד היא שמהיום הראשון הרשת אשר מוכרת זכיינות מקנה אישור לשימוש בסימן המסחר ובמוניטין של הרשת וכן באמצעות תכניות של עתודה ניהולית, הדרכות, העברת שיטות עבודה וכד', לצד הקשבה שוטפת ומתן פתרונות בהתאם לאתגרים שכרוכים בפיתוח זכיינות בשוק המקומי, כל אלה הופכים את תהליך הקמת העסק ליותר מובנה, מוכר ופחות לא צפוי ממה שיכול היה להיות אם היו מקימים את העסק לבד.
"האתגרים בפתיחת משרד תיווך במקרקעין אשר פועל באמצעות שיטת זכיינות משותפים לזכיינים ברחבי הארץ  בצפון, בדרום ובמרכז. לדג' בחירת מיקום לפתיחת משרד תיווך נדל"ן, האם במרכז העיר או באזור פחות מרכזי, הצבת מטרות וייעדים לסוכני תיווך הנדל"ן והגדרת ייעדים לגיוס סוכני תיווך נדל"ן, העברת פרזנטציה נכונה ללקוחות אשר מדגישות את הערך המוסף של סוכני תיווך הנדל"ן ומתן מענה לטיפול נכון בהתנגדויות, שיטות לגיוס לקוחות בתחום הנדל"ן ועוד הרבה.
הרעיון אשר עומד מאחורי זכיינות ובמיוחד ברשת תיווך בישראל הוא מתן כלים, דרך ושיטות עבודה מתקדמות אשר לא מצריכות את הזכיינים "להמציא את הגלגל" מחדש.
זכיינות מגדילה את הסיכוי של רוכשי הזכיינות להצליח מאשר אם היו פותחים עסק לבד.

זכיינות ברשת תיווך נדל"ן- על מי חלות ההוצאות?

ההוצאות הראשוניות לצורך הקמת משרד התיווך וכן ההוצאות השוטפות  חלות על הזכיינים- אלו שרכשו זכיינות מטעם הרשת המזכה.
הרעיון העומד מאחורי שיטת הזכיינות הוא מחד שהרשת המזכה אשר מוכרת זכיינות תרחיב את עסקיה בשוק המקומי בהתאם למיקום המקומי לבחירת הזכיין באישור הרשת אשר מוכרת זכיינות ותהנה מתמלוגים מעסקאות שלאו דווקא היתה יכולה לייצר לבד והזכיינים יהנו ממוניטין ושימוש בסימן מסחר מוכר, לצד הכשרה, הדרכה ורשת קשרים ענפה עם זכיינים  נוספים ברשת.
זכיינות משמעותה, לדג' על רקע תחום התיווך נדל"ן ברשת תיווך נדל"ן אשר מוכרת זכיינות היא פיתוח העסק העצמאי של הזכיינים על כל המשתמע מכך בשוק המקומי.
רשת תיווך הנדל"ן, לדג' אל הנכס, משקיעה בהמשך פיתוח המותג ברמה ארצית, אך ההוצאות הכרוכות בהפעלת העסק וקידומו הוא אך ורק על חשבון הזכיינים.

זכיינות ברשת תיווך נדל"ן - למי שייכות ההכנסות?
ההכנסות של הזכיינים אשר רכשו זכיינות שייכות ברובן לזכיינים. ההכנסות לזכיינים ברשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" עומדות על 90%, שכן 10% מההכנסות של משרד התיווך ושל הזכיינים אשר רכשו זכיינות יועברו להנהלת רשת התיווך לצורך תפעול שוטף, פיתוח המותג וכמו כל חברה מסחרית יצירת רווחים.
חשוב לזכור שהצלחתם של זכיינים אשר רוכשים זכיינות של רשת תיווך כדג' "אל-הנכס" תלויה ביחידות הרווח אשר מיצרות בפועל את העסקאות, קרי סוכני וסוכנות תיווך נדל"ן, הן בתחום המגורים והן בתחום המסחרי, גיוסם, הנעתם, תפעולם לפי הדרך והשיטה ושימורם.
אשר על כן, חייבים לקחת בחשבון כחלק מרכישת זכיינות שיש להתחלק בהכנסות גם עם סוכני התיווך בעסקאות תיווך נדל"ן שיסגרו והכל כמובן בהתאמה לתכנית עסקית שתכתב מראש.
האם זכיינות שייכת לזכיינים לנצח?
תקופת זכיינות תהא כפי שכתוב בהסכם זכיינות.
לרוב, זכיינות מופעלת בתקופה אשר נפרסת על כמה שנים והיא זמנית ומוגבלת לפי תנאי ההסכם, הכוונה אישור בשימוש סימן מסחר לתקופה קצובה.
השאלה הנשאלת היא לאיזו תקופה, אם המדובר על תקופת זכיינות שאורכת שנה או שנתיים, יש לבדוק טוב טוב את התחזיות, המספרים ולכתוב תכנית עסקית קפדנית שתעמוד במבחן המציאות, שכן כפי שציינו לעיל, זכיינות הינה אמנם שיטה עסקית מצוינת, אך העסק הוא עדיין של הזכיין, זכיינית או הזכיינים,
בכדי להקים עסק עצמאי רווחי, לא בטוח שפרק זמן קצר יספיק.
זכיינות ברשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" הינה לתקופה של שבע שנים, אשר לכל הדעות הינה תקופת זכיינות ארוכה.
 
מה קורה בתום תקופת הזכיינות?
דמיינו סיטואיה, בניתם עסק עצמאי רווחי ומשגשג, זכיינות מצליחה, אשר קידמה את אותו מותג ארצי בשוק המקומי.
האם כעת נסגור את הזכיינות המקומית?
נחלק את התשובה לשתי תתי תשובות, הראשונה כמובן שהסכם זכיינות הוא הקובע ומה שסיכמתם במהלך חתימת החוזה הוא מה שמשקף ויכריע, אך בואו נדמיין סיטואציה, ניקח לדג' זכיינות של רשת תיווך מזכה ולדג' רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס", אשר משמעות רכישת הזכיינות הינה הלכה למעשה פתיחה של משרד תיווך נדל"ן אשר נושא את סימן המסחר "אל-הנכס" ולאחר שבע שנים של פעילות אינטנסיבית לגיוס סוכני נדל"ן קרי יחידות הרווח אשר פועלים ופועלות מדי יום להשאת רווחים וסגירת עסקאות לתיווך מקרקעין הן במגורים והן במסחרי, הם אלה שהובילו את המשרד לרווחיות ופדיון יפה מאד.
לרשת התיווך המזכה, קרי "אל- הנכס" מגיע 10% תמלוגים מההכנסות ורק לצורך הדג' נניח שעם מחירי נדל"ן בישראל, משרד התיווך אשר פועל בשיטת זכיינות מעביר לרשת המזכה עשרות אלפי שקלים מדי חודש. האם תוותר עליו הרשת המזכה?!
לא בטוח.
סה"כ חשוב להבין שאם שני הצדדים מרוצים אין שום סיבה שבעולם לא להמשיך את תקופת זכיינות כפי שכתוב בהסכם זכיינות לתקופה נוספת.
 
 
 
דברים שחייבים לבדוק לפני שקונים זכיינות:
מוניטין:
אחת התועלות ונקודת החוזקה אשר באות לידי ביטוי כאשר קונים זכיינות הינה הנאה ממוניטין טוב ומסימן מסחר מוכר אשר מחד מוסיף יתרון לזכיינים  , שכן הצרכנים לרוב אוהבים לרכוש מוצרים או שירותים מחברה שהם מכירים או שמעו עליה דברים טובים, זאת כמובן בכפוף לזה שסימן המסחר של החברה שמוכרת זכיינות אכן מלווה בקונוטציות  חיוביות  אשר מלוות לשמה.
דבר נוסף באספקט של מוניטין הינו שלרוב לחברות גדולות ולרשתות אשר מוכרות זכיינות מצורף מעין "תו תקן" "וכללי אתיקה" וזאת מכח רצונה לשמור על איכות ושירות מעולה ברחבי הארץ ומתוך התפיסה שזכיין אחד או זכיינית אחת שרכשו זכיינות והם מהווים יחידה בשרשרת ויגרמו לנזק למוניטין, לדג' באמצעות שרות לא טוב, הלכה למעשה יכולים לגרום לנזק תדמיתי לא רק לרשת אשר מוכרת זכיינות, אלא גם לזכיינים הקיימים והעתידיים.
לרשת תיווך "אל-הנכס" קיים ספר אשר טומן בחובו כללי אתיקה, יושרה והכוונה למקצועיות ואיכות.
 
 
 
פוטנציאל רווח וכדאיות כלכלית
 
אחד הדברים החשובים ברכישת זכיינות והוא המהות והליבה של רוכשי זכייינות בישראל הוא יחידת הרווח, מה בסופו של יום הרווח שנשאר מהקמה ותפעול העסק בזכיינות. בכדי לדעת, לאפיין, להציב ולהגיע ליחידת הרווח, הדבר הראשון שחיייבים לעשות טרם רכישת זכיינות בישראל היא לבחון מה הפוטנציאל הכלכלי של האיזור בעסק או בתחום שבו אנו מעוניינים לרכוש זכיינות והכל כמובן בשוק המקומי.
נמחיש באמצעות דוגמא מענף תיווך נדל"ן, נניח שמועמדים לרכישת זכיינות מעוניינים לרכוש זכיינות ולפתוח משרד תיווך נדל"ן, לדג' באזור פתח תקווה, עליהם לבחון מה הפוטנציאל העסקי בתחום תיווך נדל"ן בפ"ת, לדג' כמה דירות למכירה נמכרו בפ"ת,בתים צמודי קרקע, דופלקסים , דירות גן
ועוד וזאת עוד לפני בדיקת הכדאיות הכלכלית להקמת חטיבת נדל"ן מסחרי.
יתר על כן, טרם רכישת זכיינות יש לבחון כמה אזורי פעילות להפעלת סוכני תיווך נדל"ן קיימים בפ"ת שהן כמובן יחידות הרווח וכמה נכסים מוצעים למכירה באזורים אשר שם מעוניינים לרכוש זכיינות.
ניקח בחשבון עמלת תיווך נדל"ן של סוכני תיווך נדל"ן שאצלנו ברשת תיווך "אל- הנכס" הינה 2%+מע"מ מכל צד(קרי המוכר והקונה) בעסקת מכירה ולעיתים חודש שכירות מכל צד(השוכר והמשכיר) בעסקת השכרה.
כך, המועמדים לרכישת זכיינות בישראל של רשת תיווך נדל"ן "אל-הנכס" יוכלו להכיר גם את הפוטנציאל העסקי כלכלי של האזור מבחינת תיווך נדל"ן, גם להציב ייעדי מכירה רציונלים לפי אזורי פעילות ומכך כמובן גם יגזרו את יעד לגיוס יחידות הרווח, קרי סוכני נדל"ן ובשורה התחתונה הצבת יחידת  הרווח אשר נגזרת מעמלות סוכני נדל"ן.

זכיינות- בלעדיות טריטוריאלית:
כפי שציינו לעיל, בחירת אזור זכיינות הוא קריטי למטרת הצבת היעדים ובחינת יחידת הרווח הסופית.
השלב הראשוני כפי שציינו לעיל שהזכיינים צריכים לבדוק טרם חתימת חוזה זכיינות הוא האזור הגאוגרפי, קרי אזור הפעילות שממנו ירצו להפעיל את הזכיינות ושם יבצעו את העסקים.
אזור זה יכול להיות עיר שלמה, חלק מעיר, שכונות מסויימות וכו.. הכל לפי צרכי הרשת המזכה אשר מוכרת זכיינות, הפוטנציאל העסקי ורצון הזכיינים.
השאלה הנשאלת היא האם במעמד המשא ומתן אשר קודם לחתימת הסכם זכיינות וחתימת הסכם זכיינות  הוגדר כי הזכיינים אשר חותמים על הסכם זכיינות של הרשת המזכה יהיו  הזכיינים הבלעדיים באזור, כלומר האם בעוד חודש, שנה, שנתיים או בכל פרק זמן במהלך תקופת הזכיינות תוכל הרשת המזכה למכור זכיינות נוספת  באותו אזור גאוגרפי אשר ממנו פועלים הזכייינים אשר חתמו על הסכם זכיינות. שאלה נוספת שיש להעלות בנקודה זו האם מכירת זכיינות נוספת באזור הפעילות של הזכיינות הראשונה הינה דבר חיובי או שלילי.
מניסיוננו, יש המון יתרונות לפעילות של שני זכיינים או יותר באותו אזור זכיינות וזאת בתחום התיווך נדל"ן, כמובן תלוי בדיוק באיזה עיר ובנתונים הסביבתיים של האזור עצמו, היתרונות אשר טמונים בהפעלת מספר זכיינים באזור פעילות מסויים, הוא ששני זכיינים או יותר באזור מסויים מעלים ומטמיעים יותר טוב את המותג בשוק המקומי, הפועל היוצא של מותג חזק יותר בשוק המקומי.
מותג חזק בשוק המקומי משליך באופן ישיר על כמות הלקוחות אשר מגיעים לעסק אשר פועל בזכיינות והפועל היוצא סוגרים את העסקה.
היופי בזכיינות הוא שימוש במוניטין או מותג מוכר, אך ההטמעה של המותג, ביסוסו, חיזוקו ומינופו בשוק המקומי ושימוש בו לצורך יצירת עסקאות באזור זכיינות תלויה אך ורק בזכיינים. לסיכום, בניה של מותג מקומי, מוכר ככל שיהיה תהיה תלויה בזכיינים אשר מפעילים זכיינות, הקמה של עסק לרבות פרסום תלויה בזכיינים פעילות של יותר זכיינים שמשקיעים בפרסומים מטמיעה יותר חזק את המותג אצל קהל המטרה המקומי והפועל היוצא גורם לתנועה יותר גדולה של לקוחות ויצירת יותר עסקאות ובתחום התיווך נדל"ן אף מהווה מקור לשיתוף פעולה בין הזכיינים והסוכנים.
יתרה מכך, הזכיינים יכולים להחליט בינם לבין עצמם על חלוקת אזורי התמחות לפעילות בשיטת זכיינות והפניה של לקוחות ביניהם בכפוף לשיטת תגמול מסויימת.

 
זכיינים מרוצים:
במסלול בחינת הכדאיות הכלכלית של זכיינות בישראל, חלק אינטגרלי ובלתי נפרד בשרשרת הבדיקות  הינו שיחות עם זכיינים קיימים.
יש לפנות לבקש מהרשת המזכה אשר מוכרת זכיינות לשוחח עם זכיינים קיימים, על מנת שהמועמדים לרכישת זכיינות יוכלו להתרשם באופן אישי מההון האנושי אשר קיים בחברה, הבנה מעמיקה של הפרקטיקה של העסק וחיבור בין ההסבר התיאורטי של הרשת המזכה אשר מוכרת זכיינות למעשה.
"שאילת שאלות מפתח אשר יעזרו למועמדים לרכישת זכיינות האם הזכיינים הקיימים מרוצים מהשרות של הרשת המזכה, מצוות ההנהלה, מהליווי והתמיכה ואיך לדג' אצלנו ברשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" אשר עוסקת בתחום תיווך נדל"ן, אנו שווים הלכה למעשה יותר ברמת העסקאות השנתית לזכיינים וזאת בכל הרבדים.
זכייניים מרוצים מעידים על חברה יציבה, טובה ואיכותית אשר מהווה ערך מוסף אדיר לזכיינים אשר רכשו זכיינות, אנו מאמינים שביום שבו נפסיק לתת ערך מוסף לא צריך אותנו ולכן תמיר אנו פועלים לשיפור, שימור, יצירת ערך מוסף אדיר מבחינת הידע המקצועי אשר טמון בתחום תיווך נדל"ן, הבאת לקוחות גדולים  לעסקאות וכיוצא בזאת.
 
                                                 
שיטת עבודה:
רשת מזכה אשר מוכרת זכיינות איכותית ומקצועית שמה לעצמה משימת על להעלות את הרמה המקצועית של הזכיינים אשר רכשו זכיינות ובמקרה שלנו סוכני תיווך נדל"ן אשר פועלים מטעמה.
הרעיון אשר מושתת מאחורי המודל העסקי של שיטת זכיינות בישראל בכלל ושל שיטת זכיינות בתחום תיווך נדל"ן בפרט, הוא מתן כלים וידע מקצועי לזכיינים אשר רוכשים זכיינות ואשר הלכה למעשה יקפיץ אותם הרבה שנים קדימה מבחינת הידע, כדג' מתחום זכיינות בתחום תיווך נדל"ן שזו המומחיות שלנו, לרבות הקמה עסקית למשרד, בחירת מיקום, הצבת יעדים, שיטות לגיוס סוכנים, היכרות מקצוע תיווך נדל"ן ברמה המקצועית הגבוהה ביותר וכמה שיותר קרוב לרמה אקדמאית, סגנונות תקשורת של לקוחות, תסריטי שיחה מקיפים לכל שיח אפשרי עם לקוח, הטמעה באזור זכיינות, גיוס לקוחות, פרזנטציה מנצחת, ניהול זמן, טיפול בהתנגדויות וזהו רק קצה המזלג.
"היופי בעבודה ובבחירה ברשת תיווך ישראלית, איכותית ומקצועית אשר מוכרת זכיינות הוא השילוב המדהים בין התאוריה לפרקטיקה תוך כדי הבנה מעמיקה של שוק התיווך הישראלי. תאוריה לחוד ומעשה לחוד, הזכיינים אשר מתעניינים לרכוש זכיינות צריכים לראות דברים בעיניים ולהבין לעומק כיצד הרשת המזכה ובמקרה שלנו רשת התיווך המזכה מתכננת להעביר את כל הידע האדיר שצברה במסגרת תכניות הכשרה מקיפות לזכיינים אשר רוכשים זכיינות" מספר מוטי נחום מנכ"ל רשת התיווך "אל-הנכס".
 
רשת קשרים למטרת מיקסום עסקים:
היופי הגדול ברכישת זכיינות הוא להיות חלק מקבוצת אנשים, זכיינים וחברי הרשת המזכה שרצונם וצרכיהם משותפים, קידום העסקים שלהם וחיזוק הרשת המזכה והמותג דבר שגם בסופו של יום מחזק את העסקים שלהם באופן ישיר.
"חלק חשוב מאד בהגדלת מערך העסקים במיוחד בתחום תיווך נדל"ן הוא מנגנון הפניות ושיתופי פעולה בין זכייני וסוכני התיווך נדל"ן ברשת התיווך "אל-הנכס".
מדוע?
נדגים באמצעות מקרה בוחן לדג', נניח שלקוחות רוצים למכור דירה בעיר פתח תקווה ובמקביל לרכוש דירה בעיר מודיעין או ההפך, הזכיינים אשר מקנים שירותי תיווך ללקוחות בפתח תקווה יוכלו להעביר את פרטיהם באמצעות טופס הפניה מסודר, לזכיינים במודיעין, אשר אותם ככל הנראה הינם מכירים אישית ויודעים מאותה היכרות אישית ומקצועית ומכך שגם הזכיינים אשר רכשו זכיינות במודיעין עברו את אותן תכניות הכשרה מפורטות ופועלים גם ברוח ערכי רשת התיווך המזכה ישראלית ומקצועית ככל שתהיה, הם ככל הנראה גם שמו לעצמם מטרה להוות משרד תיווך איכותי ומקצועי בשוק המקומי לפי השיטה של הזכיינות, הלקוחות הללו יקבלו את השרות הטוב ביותר שיוכלו לבקש.
יתר על כן, העברת לקוחות בין משרדי זכיינים ברשת התיווך "אל-הנכס", אינה בחינם או מרצון טוב(כמובן שזה תמיד נחמד), אלא בתשלום על בסיס הצלחה ומקבלת הכספים בפועל.
הכוונה, שאם וכאשר תיסגר עסקת תיווך נדל"ן והזכיינים אשר מפעילים זכיינות וקיבלו את ההפניה יקבלו את עמלת התיווך הנכספת מהלקוחות אשר הופנו אליהם מהזכיינים האחרים, ישלמו הזכיינים עמלת הפניה מקובלת לזכיינים המפנים וכך שני הצדדים ירוויחו.
זכיינות בישראל מהווה כלי לקידום עסקים לא רק ברובד של הכשרה, ליווי ומוניטין, אלא גם ברובד של מנגנון הפניות מעולה ושיתופי פעולה לצורך הגדלת מחזור העסקים של הזכיינים אשר רכשו זכיינות.
 
האם יש מודל מצליח?
ישנם הרבה חברות אשר מוכרות זכיינות בישראל, נפרט להלן מספר סוגים:
זכיינות בתחום המזון
זכיינות בתחום הביגוד
זכיינות בתחום ההנעלה
זכיינות בתחום השירותים, לדג' בתחום שלנו תחום תיווך נדל"ן
 
השאלה שהזכיינים אשר מתעניינים לקנות זכיינות צריכים לשאול את עצמם היא, האם יש לרשתות אשר מוכרות זכיינות מודל מצליח לדג'.
"בשנת 1995 ביום 4 לחודש יולי, פתחתי את משרד התיווך "אל-הנכס" קרית אונו אשר הינו בבעלותי עד היום, אחרי שנים של פעילות בענף תיווך נדל"ן והיכרות עם הקהל הישראלי וסגירת מספר גדול של עסקאות תיווך נדל"ן הן באמצעותי והן באמצעות סוכני וסוכנות נדל"ן מורשים, החלטתי שברצוני לשכפל את ההצלחה, לכן בחרתי בהקמת רשת תיווך ישראלית אשר מוכרת זכיינות.
חשבתי שהרווח יהיה של שני הצדדים, גם שלי כמפעיל רשת תיווך ישראלית אשר מוכרת זכיינות, באמצעות כך שאוכל להרחיב ולחזק את גבולות המותג ולהנות מעמלות של עסקאות שלא הייתי יכול להגיע אליהם באופן ישיר ושל הזכיינים אשר רוכשים זכיינות אשר ירוויחו ידע, כלים והמון ניסיון וקשרים בתחום הנדל"ן. יתר על כן, חקרתי ולמדתי את שיטת זכיינות על כל הביטיה ובוודאי שאני לא ממציא את הגלגל, זכיינות היא שיטה מעולה גם לזכיינים אשר  ירכשו זכיינות של רשת התיווך המזכה וגם של הרשת המזכה ובמקרה שלנו רשת התיווך המזכה" מספר מוטי נחום מנכ"ל ובעלים של "אל-הנכס".
 
כמה זמן קיימת הרשת, האם התחלפו הנהלות, בעלויות והאם היא יציבה?
יציבות הרשת אשר מוכרת זכיינות היא קריטית, שכן, הזכיינים משלמים דמי זכיינות ראשוניים עבור "המוצר" הכוונה לזכיינות, לאפשרות להשתמש בסימן מסחר וכמובן במסגרת תשלום דמי הזכיינות הראשוניים כלולים לרוב גם ההדרכה, הליווי וההכשרה, חשוב לדעת שאכן בסופו של יום יקבלו אותה.
במקרה שלנו, לא רק שאל הנכס היא רשת התיווך הישראלית והמקצועית ביותר בישראל היא גם קיימת כעסק, משנת 1995 ובתחום תיווך נדל"ן הידוע באחוז
נשירה לא קטן(שגם לזה יש סיבות שהרחבנו במדריך לנבחן של מבחן המתווכים), רשת התיווך "אל-הנכס" פעילה, עקבית, סיסטמית ומוכרת זכיינות על בסיס קבוע ומרכז ההדרכה של רשת התיווך "אל- הנכס" מהווה מרכז לימודי תיווך נדל"ן אדיר ומאופיין ברמה הגבוהה ביותר שרק אפשר לבקש ולראיה, הזכיינים והסוכנים של רשת  תיווך נדל"ן "אל - הנכס" נוכחים בשיעורים שמועברים בתחום התיווך נדל"ן על בסיס קבוע לא רק על ידי מרצים מטעם רשת התיווך, אלא גם מרצים חיצוניים
מובילים ומומחים בתחומם.
 
 
זכיינות - איכות השרות
זכיינות בישראל כפי שציינו היא שיטה עסקית מצויינת, אך מי מיישם את השיטה? מי בפועל מעביר את ההכשרות והליווי לזכיין, האם הרשת המזכה בסופו של יום ערוכה לתת שרות לזכיין מבחינה לוגיסטית ותפעולית, הכשרתו העיונית לצד יישום השיטה בפרקטיקה, היכן יערכו ההכשרות, האם הצוות אשר יושב במשרדי ההנהלה של הרשת אשר מוכרת זכיינות ערוך לקבל שיחות טלפוניות על בסיס יומיומי, לפחות בתקופת ההקמה ולתאם פגישות על בסיס קבוע עם הזכיין לצורך בחינת התקדמות הקמת המשרד, טרם רכישת זכיינות, חשוב לבדוק מה היקף צוות ההנהלה אשר אמון על מתן השרות לזכיין, באיזה נושאים ומה רמת הנכונות לביצוע בפועל של הליווי וההכשרה.
הגדולה של רשת סוכנויות תיווך אל הנכס הינוי הליווי העסקי אשר מציעה לזכיינים ולסוכנים.
 
סיום הסכם
גם להפרד צריך לדעת איך, התקשרות עסקית במסגרת זכיינות בישראל היא אינה לנצח, השאלה מתי ואיך נפרדים, תקופת זכיינות לרוב הינה לכמה שנים כפי שציינו לעיל, אך אם רוצים להפרד טרם סיום תקופת זכיינות מכל מיני סיבות, יש לוודא שיש אפשרות יציאה ומדוע?
כאשר סוגרים סניף של רשת אשר מוכרת זכיינות, קודם כל יכול להגרם נזק תדמיתי כעולה מסגירת עסק,
לדג' בתחום תיווך נדל"ן, ברובד של סגירת משרד תיווך יכול להיות שסגירת משרד התיווך היא חיובית לדעתו עבור הזכיין אשר בוחר לצאת לפנסיה או לחילופין להתפתח לתחום יזמות נדלן ברובד שאינו תיווך ועוד, אך בסופו של יום, הרשת  אשר מוכרת זכיינות צריכה להערך ליום שבו הסניף נסגר ולכן בהסכם הזיכיון לרוב יש התייחסות להתראה מסויימת טרם סגירה או לחילופין לאפשרות מכירה של המשרד אשר מופעל בשיטת זכיינות בכפוף לתנאים מסויימים.
 
 
 
 
 
מכירה, סגירה
רכשתי זכיינות בישראל, השבחתי אותה בשיתוף עם הרשת אשר מוכרת זכיינות, הפכתי את העסק למשגשג ורווחי וכעת אני רוצה למכור, מי מקבל את כספי המכירה של העסק אשר מופעל בשיטת זכיינות?
אצלנו ברשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" אשר פועלת בתחום תיווך נדל"ן ניתן להגיע לשיאים כלכליים גבוהים הן כסוכנים והן כזכיינים.
לפי המודל העסקי של שיטת זכיינות בתחום התיווך נדל"ן ברשת סוכנויות תיווך  אל הנכס, זכייינים מפעילים סוכני נדל"ן שהם הלכה למעשה מהווים יחידות הרווח, שכן אלו סוגרים את עסקאות המכירה וההשכרה הן בתחום תיווך למגורים והן בתחום תיווך למסחרי.
כאשר זכיינים מפעילים כמות גדולה של סוכנים אשר סוגרים עסקאות מכירה והשכרה יחידת הרווח עולה וכאשר הזכיינים רוצים למכור את משרד התיווך גם הזכיינים וגם הרשת המזכה אשר מכרה זכיינות לזכיינים נהנת מפירות המכירה, שכן לאורך כל הדרך סייעה להשביחה.
 
 
כמה עלי לשלם עבור המכירה?
סניף פעיל אשר מופעל באמצעות זכיינות בישראל בתחום תיווך נדל"ן יכול להיות מאד רווחי, אצלנו ברשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס",  ממכירת זכיינות "אל- הנכס" נהנת מדמי שינוי בשליטה של אחוז מסויים, הכוונה לאחוז מסוים מההשבחה בשווי של ההפרש בין רכישת זכיינות לבין מכירת זכיינות .
 
 
האם באמת הרשת המזכה מגדילה את סיכויי להצליח ואיך?
ישנן הרבה תועלות ויתרונות לרכישת זכיינות בישראל ובמיוחד בתחום תיווך נדל"ן ומדוע?
יש לשאול ולענות על מספר שאלות מפתח כדי להבין זאת לעומק, חלק מהשאלות שכדאי לשאול טרם רוכשים זכיינות בישראל ובפרט בתחום התיווך נדל"ן צריכות להשאל טרם חתימת הסכם זכיינות, נמחיש על רקע תחום תיווך נדל"ן.
מה הערך המוסף שהרשת המזכה מקנה לי מבחינת הידע, הכלים, החומרים ושיטת העבודה?
האם הלימוד נפרס להדרכה מסודרת?
מי הצוות אשר אמון על מתן השרות?
האם יש מנגנון מסודר להפניות  ללקוחות ונכסים בין הזכיינים אשר רכשו זכיינות ?
האם המוניטין של הרשת אשר מוכרת זכיינות הוא טוב בפני אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן?
האם הרשת המזכה אשר מוכרת זכיינות מוכנה להפנות אותי לשוחח עם זכיינים מרוצים ועוד.
 
ובשורה התחתונה האם עצם העובדה שהננו רוכשים זכיינות בישראל שווה לי יותר בעסקאות ובהכנסה החודשית?
אם התשובות חיוביות, אכן שווה לרכוש זכיינות בישראל
 
התאמה של זכיינים:
הפעלת זכיינות בישראל הינה עסק עצמאי לכל דבר ועניין, אך חשוב מאד להבין האם הפעלת אותו עסק עצמאי מתאימה לנו, האם מרגע רכישת אותה זכיינות בישראל נוכל לקום בבוקר עם התרגשות, רצון לעשיה, התקדמות ולהפעיל מנוע אדיר להצלחה ולהאמין ולפעול להגיע לשיאים כלכליים גבוהים, לרוב באמצעות רצון ופעולה אקטיבית שלנו ולא לחכות שמישהו יעבוד עבורינו.
בתחום תיווך נדל"ן חשוב להבין שרכישת זכיינות כרוכה ושלובה ברצון לרתום, להפעיל ולהוביל אנשים להצלחה והשאת יעדים, דרך שיווק, פרסום, עבודה עם לקוחות, ניהול משאים ומתנים ועוד.
 
 
חזון והתקדמות הרשת
טרם רכישת זכיינות בישראל חשוב לשאול, להבין ולבחון בקפידה האם הרשת אשר מוכרת זכיינות הינה "עם הפנים קדימה"
ובעלת חזון, אסטרגיה, פיתוח עסקי, חשיבה, קדמה ועל בסיס יומיומי ובמילים אחרות "עטה קדימה"
ולמה?
זכיינות בישראל ומשמעותו של תפקיד הזכיין הוא פיתוח העסק ברזולוציה המקומית נכון!
אך תפקיד הרשת אשר מוכרת זכיינות ברמה הרשתית הוא להתפתח, להתקדם ולהתוות את האסטרטגיה לפיתוח העסקי עבור כל הרשת על כל זכייניה וסניפיה.
שווה להצטרף לרשת אשר מוכרת זכיינות בישראל אשר יש לה חזון, פיתוח עסקי טוב ואסטרטגיה וצוות הנהלה חיובי.
יותר מזה, זכיינות יכולה להוות נכס אשר מניב תשואה לכל דבר ועניין, כל עוד יש מיקומים פנויים אטראקטיבים לרשת המזכה, למכירת זכיינות נוספת והרבה ממנה, ככל הנראה, ערך זכיינות של הזכיינים הבודדים כיחידות בשרשרת יעלה.
 
 
סוגי זכיינות בישראל:
זכיינות בתחום המסעדות, פיצריות ובתי הקפה
זכיינות בתחום המתנות
זכיינות בתחום תיווך נדל"ן, כמו ברשת "אל-הנכס".
זכיינות בתחומים שונים למטרת הקמת דוכנים בקניונים
זכיינות בתחום הגלידריות
זכיינות בתחום הביגוד
זכיינות יכולה להיות או במכירת מוצרי מדף מתכלים או לא או זכיינות בתחום עסקי השירותים
אשר שם אין מוצרי מדף, אלא המוצר הוא השרות.
רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" הינה רשת תיווך נדל"ן אשר ללקוחות הקצה כדוגמת הלקוחות הקונים, המוכרים, השוכרים או המשכירים אנו מציעים שרותי תיווך נדל"ן איכותיים.
 
 
האם כדאי לבחור זכיינות ברשת בינלאומית או ברשת ישראלית
זכיינות עשויה להיות השקעה מצוינת, שכן נניח שהמועמד או המועמדת לזיכיון כבר החליטו שברצונם לפתוח עסק עצמאי מסוג זה או אחר, עכשיו נותר רק להחליט האם מעוניינים לפתוח זכיינות ברשת על כל היתרונות הכרוכות בכך או עסק עצמאי לבד ואם הוחלט על זכיינות בישראל עם רשת, השאלה האם לרכוש זכיינות מחברה בינלאומית או שמא כדאי לרכוש זכיינות מרשת מזכה ישראלית.
היתרון ברכישת זכיינות בישראל מרשת ישראלית שהצרכנים הישראלים הינם בעלי אופי מסוים, בעלי מנטליות מסוימת ובעלי שפה מסוימת. רשת אשר מוכרת זכיינות ישראלית הינה רשת שצמחה במדינת ישראל עמדה וצלחה אתגרים, קשיים, שוק תחרותי, בנית מוניטין אשר מותאם וברוח השוק הישראלי.
לדג' בעולם התיווך נדל"ן, רשת תיווך "אל-הנכס" מיצבה את עצמה כרשת הישראלית והמקצועית ביותר בישראל והתאימה את עצמה לקהל הישראלי.
"לא תמיד מה שמדבר לקהל האמריקאי או האנגלי מדבר לקהל הישראלי" מספר מוטי נחום- מנכ"ל ובעלים של רשת סוכנויות תיווך אל- הנכס.
"לא סתם יש הרבה פרסומות בטלוויזיה ובמדיות השונות לקידום עסקים כחול לבן, ישראליות מחברת, "שידור על אותו גל " או "אותו תדר" עם הצרכנים חשוב מאד לצורך הצלחה של העסק להרבה שנים קדימה, אצלנו ברשת תיווך "אל-הנכס" גם גובים 2%+ מע"מ מהלקוחות בעסקאות מכירה וגם מקבלים בסופו של יום מכתבי המלצה בסוף.
וזאת יודע כל מי שרוכש מאיתנו זכיינות.
הכלים, השיטה והדרך שמקבלים ברכישת זכיינות הם לימוד שיטה סיסטמית ומותאמת ליצירת ערך מוסף לקהל הלקוחות הישראלי.
 


 

 

אפיק פרסום בניית אתרים