איזור
מחדרים
עד חדרים
עיר / ישוב
ממחיר
עד מחיר
שכונה
מקומה
עד קומה
סוג הנכס
טקסט חופשי

מה בין מתווכי נדל"ן לאנשי מכירות?  

אנשים אשר בוחרים לעסוק בתחום התיווך נדל"ן, בד"כ מגיעים לתחום הנדל"ן מתוך תחושה ראשונית שיוכלו להרוויח סכומי כסף גדולים באמצעות עבודה בענף התיווך נדל"ן, אשר העמלה הנגזרת מהנכס נשוא המכירה הינה בין הגבוהות ביותר במשק, במיוחד בתקופות שמחירי הנדל"ן בשיא.
ישנם ענפי מכירות שונים, רבים ומגוונים במשק. לדוגמה: ביטוח, היי-טק ואינטרנט, אשר עמלות אנשי מכירות השטח או אנשי מכירות הטלפוניים נגזרות משווי העסקה.
אם כן, מה בין סוכני תיווך נדל"ן לבין אנשי מכירות בתחומים אחרים במשק? סוכני תיווך נדל"ן, בדומה לאנשי מכירות, פועלים לקדם את העסקה במטרה להרוויח את עמלת המכירה, אשר נגזרת משווי העסקה או באמצעות שיטת תגמול אחרת.
איש מכירות משכנע את הלקוח לרכוש מוצר ו/או שרות מסוים, תוך כדי מענה על צרכים ושימת דגש על יתרונות אותו מוצר או שרות.
בדומה לאיש המכירות, סוכן התיווך בנדל"ן מוביל להבשלת רצונות הלקוח המוכר והלקוח הקונה או הלקוח המשכיר והלקוח השוכר. זאת תוך כדי מענה  על צרכי הלקוח הקונה או הלקוח השוכר לדוגמה, והתאמת הנכס והאזור האידיאלים עבורם תוך כדי ציון יתרונות האזור והנכסים ומסירת מידע מהותי נשוא עסקת התיווך והכל לפי חוק. כמובן, שצרכיהם של המוכר והמשכיר שונים.
אך לא לשכוח, בין אם סוכן תיווך נדל"ן פועל מטעם משרד של זכיין אשר רכש זכיינות, זכיינית או זכיינים ובין אם עובד באופן עצמאי, סוכן התיווך בנדל"ן לא ישנה את העובדה שאינו יוכל לשכנע את המוכר למכור ולא יוכל לשכנע את הקונה לקנות. סביר להניח כי שני הצדדים הללו הגיעו אליו לאחר שהחליטו לעשות כן.
יתר על כן, על סוכן התיווך בנדל"ן אשר פועל מטעם משרד אשר פועל בשיטת זכיינות להיות בעל תכונות דומות לתכונות אשר מאפיינות אנשי מכירות טובים, לדוגמה: אסרטיביות, ייצוגיות, עקביות, יסודיות, מכוונות מטרה, יושר, אמינות, יכולת למידה, יכולת ביטוי, אוויר כלכלי לחודשים הראשונים גבוהה ועוד.
הזכיינים של חברת "אל-הנכס" אשר רכשו זכיינות מומחים באיתור הון אנושי טוב, גיוס אנשים טובים לעבודה בתחום התיווך בנדל"ן, אימונם, מתן כלי עבודה ושיטת עבודה מסודרת עבורם והובלתם ליעדים.
חשוב להבין, שפעולותיהם של הזכיינים אשר רכשו זכיינות לא יוכלו להוביל את סוכני התיווך לנדל"ן שיאים כלכליים אם לא יהיה למתווכים ו/או הסוכני נדל"ן את תכונות האופי הבסיסיות שצוינו לעיל.
נמחיש באמצעות דוגמה: סוכן ביטוח אשר מוכר ביטוחי רכב חייב ליצור ללקוח פוליסה אשר תענה על צרכיו הן מבחינת הכיסויים (כדוגמת שמשות, גרירה, רכב חלופי ועוד), לצד מחיר מתאים תוך כדי התמודדות תמידית עם תנאי השוק והמתחרים. כך גם סוכן התיווך בנדל"ן אשר פועל במשרד בשיטת זכיינות, צריך למצוא נכס מקרקעין, אשר יתאים ללקוח הקונה לפי פרמטרים של גודל, קומה, הימצאות מעלית, מרפסות, כיווני אוויר, קיומם של בתי ספר, גני ילדים ומוסדות ציבוריים באזור ועוד. כל זאת לצד מחיר מתאים, תוך כדי התמודדות עם סוכני נדל"ן אחרים.



 
על אף האמור לעיל, חשוב לציין שדווקא שיטת העבודה של "אל-הנכס", אותה שיטה שלמדו זכייני וזכייניות הרשת בקורס זכיינות וכן סוכני תיווך הנדל"ן ברשת אשר פועלים מטעם משרד אשר פועל בשיטת זכיינות, מושתתת על גיוס נכסים בבלעדיות ועבודה עם מוכרי הנכסים בתחילה. לרוב, הקונה יגיע כתוצאה מתכנית השיווק שהזכיינים אשר רכשו זכיינות מציעים ללקוחות הקצה, קרי הלקוחות המוכרים, באמצעות ובשיתוף סוכני תיווך נדל"ן כמובן ובהתאמה אסטרטגית לאזור ההתמחות והצרכים.
על המושג "בלעדיות" בתחום התיווך נדל"ן נרחיב בהמשך.
לא זו אף זו, סוכני התיווך בנדל"ן אפילו שפועלים מטעם משרד אשר פועל בשיטת זכיינות לא קוצרים את הפירות וגורפים את הרווחים מיד, בניגוד לאנשי מכירות אחרים במשק, כדוגמת סוכני ביטוח, נציגי מכירות טלפוניות, מוכרים בחנות למוצרי חשמל, ריהוט ועוד, שלרוב נהנים מעמלה מידית עקב מכירה של מוצר צריכה לא מאד יקר.. אלא פרק הזמן הממוצע שבו סוכני תיווך בנדל"ן אפילו כאלה שהשכילו להבין ששווה להם לקצר את תקופת הלמידה את תחום התיווך ולהשתלב במשרד של זכיינים אשר רכשו זכיינות בישראל של רשת תיווך נדלן, לצורך למידה ויישום שיטת עבודה קיימת שעובדת, מתחילים לראות מעט מהרווחים הינו  בין שלושה לשישה חודשים אשר בפרק זמן זה עוסקים  בלימוד רזי המקצוע מהזכיינים , חקירה ובניה של אזור התמחות מסוים, לימוד ויישום של שיטת עבודה, הכרת המתחרים, שינון תסריטי שיחה ותרגולם, הכנת חומר פרסומי, לימוד אומנות המשא ומתן והקמת עסק אישי שלהם בתוך משרד תיווך הנדל"ן, והזכיינים כשותפים לדרך אשר "רצים למרחקים ארוכים" מעשירים ומלמדים לאורך כל הדרך , כל זאת,  תוך כדי מענה נכון על צרכים וטיפול בהתנגדויות של הלקוחות.

נדגיש כי להבדיל מרכישה של מוצרי מדף, הזכיינים אשר רכשו זכיינות בישראל וחתמו על הסכם זכיינות וסוכני התיווך נדל"ן של רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" יעידו כי גיבוש החלטת הלקוחות למכור או לקנות את הנכס נשוא העסקה גם לוקחת זמן, שכן החלטה של קנייה או רכישת דירה הינה החלטה משמעותית. השלכותיה המימוניות והאישיות גדולות יותר מההחלטה לרכוש לדוגמה מוצר חשמלי כזה או אחר. ההחלטה על רכישת או מכירת נכסים לרוב אינה מתקבלת בין לילה. גם אם כן, כנראה שהלקוחות ירצו להביא את בני משפחתם לצורך חוות דעת/התייעצות או יצטרכו לבצע בדיקות מקדמיות לגבי הנכס, כדוגמת הוצאת נסח רישום מקרקעין, בדיקה של תיק בניין, קבלת אישור עקרוני למשכנתא מהבנק וכדומה. גם לאחר קבלתה, סוכן התיווך בנדל"ן עדיין לא יקבל את עמלת התיווך עד שיוביל למפגש רצונות הצדדים, באמצעות משא ומתן נכון וחתימת הסכם משפטי מחייב ו/או זיכרון דברים בין הצדדים, אשר עשוי להוות הסכם משפטי מחייב לכל דבר ועניין .

מה צריך כדי "להניע" את העסק שלי בתיווך נדל"ן בעבודה בתיווך נדל"ן?
טרם תחילת העיסוק בתחום התיווך בנדל"ן בעסק אשר מופעל בשיטת זכיינות או לא מופעל בשיטת זכיינות יש לעמוד במספר תנאים אשר מצוינים בחוק התיווך במקרקעין התשנ"ו 1996 (להלן:"החוק").
יש להבין שרף הכניסה למקצוע התיווך בנדל"ן הינו נמוך יחסית לתחומי עיסוק אחרים במשק, אך שלא לצדק, היות שאין הכשרה מקצועית מסודרת שהמבקשים לעסוק במקצוע התיווך בנדל"ן מחויבים לעבור, בכדי להפוך לסוכני תיווך נדל"ן מורשים. משרד המשפטים הינו המשרד הממשלתי הממונה על המתווכים במקרקעין בישראל. למעט עמידה בתנאים לקבלת רישיון  שבס' 5 לחוק, מעבר של בחינת ההסמכה בכתב ותשלום אגרה, לא נדרש דבר. הפועל היוצא מכך, הוא קבלת רישיון התיווך הנכסף. יכול להיות שבשל הנאמר לעיל, אחוז הנשירה של סוכני תיווך נדל"ן בענף התיווך הוא כל כך גבוה.

כל שצריך להכין בכדי להתחיל לעסוק בתחום התיווך בנדל"ן הינו כדלקמן:
אם סוכן התיווך בנדל"ן מעוניין לפעול כסוכן תיווך נדל"ן עצמאי ולא להשתלב במשרד אשר פועל בשיטת זכיינות  של זכייני רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס", אזי הוא יכול לעבוד גם מביתו. כל מה שצריך הינו טלפון ,טופס הזמנת שרותי תיווך לקוחות כדין, אגרה משולמת, רישיון תיווך בתוקף כאמור לעיל ופרסומים לפי הצורך. במידה וסוכן התיווך בנדל"ן יבחר לפעול כבעלים ומנהל משרד תיווך, אפילו אם לא ירכוש זכיינות של רשת סוכנויות תיווך נדל"ן "אל-הנכס", אזי יאלץ להשקיע כספים בשכירות משרד ופתיחת עסק על כל המשתמע מכך; ציוד משרדי וטלפוניה, פרסומים בעיתונות ובנוסף ינקוט בפעולות לגיוס סוכנים.
אם יבחר לרכוש זכיינות מרשת תיווך ישראלית, מקצועית ואיכותית ולחתום על הסכם זכיינות עם רשת סוכנויות תיווך אל-הנכס יכנס לתהליך הכשרה במסלול סוכן והכשרה ניהולית, על כך אפשר לקרוא במדור זכיינות באתר שלנו.
"ברגע שהתקבלה ההחלטה להקים עסק בתיווך נדל"ן, הן מבחינת הקמת משרד תיווך נדל"ן הן באמצעות שיטת זכיינות בישראל והן באופן עצמאי והן מבחינת עבודה כסוכן תיווך נדל"ן פרטי-"השעון מתחיל לתקתק". צריך לבצע כמה שיותר שיחות טלפון, כמה שיותר פגישות וכמה שיותר משאים ומתנים, בכדי לייצר עסקה ולייצר הכנסה
וזה היופי בשיטת הזכיינות. סוכן תיווך נדל"ן עצמאי יצטרך להתנסות, לטעות וללמוד על "בשרו" הרבה יותר ממה שסוכן שמשתלב לעבודה במשרד של זכיינים אשר רכשו זכיינות, כדוגמת זכייני רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס".
למה?
הזכיינים אשר רכשו זכיינות בישראל של רשת סוכנויות תיווך "אל-הנכס" עברו תכניות הכשרה רבות אשר לימדו אותם כיצד לקלוט סוכני נדל"ן, לאמן ולהוביל אותם לרווחיות. הרעיון הוא "מכוונות מטרה" להצלחה. הזכיינים אשר חתמו על הסכם זכיינות יודעים מניסיונם ומהניסיון של המזכה, קרי הרשת המזכה, מה צריך לעשות.
לצורך המחשה, כאשר סוכן תיווך נדל"ן חדש נכנס לעבודה במשרד של זכיין או זכיינית שרכשו זכיינות, קודם כל יתחילו איתו מהבסיס של "הקמה עסקית", יבחנו כמה אזורי עבודה פוטנציאלים קיימים באזור הזיכיון אשר יכולים להתאים לו, כמה סוכני תיווך נדל"ן פעילים באזור ויבחנו התאמה בין השטח לסוכן התיווך בנדל"ן הקיים, שכן סוכני תיווך שאינם מתאימים לאזור לא יצליחו. כמו כן, בחינה של כמה בתי אבי קיימים באזור הזיכיון הנבחר, וכמה נכסים מוצעים למכירה לצד קביעת יעדים.
כמו כן, הזכיינים אשר רכשו זכיינות ילמדו את  סוכן התיווך נדל"ן החדש, סוגים של עסקאות נדל"ן, כיצד מתבצעת עסקת נדל"ן שמתווך מעורב בה, הקמה עסקית נכונה של אזור פעילות, היכרות עם חברי הנהלת הרשת המזכה וסקירה והיכרות של זכיינים אחרים ברשת  אשר רכשו זכיינות בישראל של הרשת המזכה וסוכני תיווך הנדל"ן במשרד כפלטפורמה לקידום עסקאות. בנוסף, היכרות עם טפסי הזמנת שירותי התיווך וטפסי הבלעדיות להחתמה, ולימוד איך הדרך הנכונה למלא ולהחתים עליהם בפגישה. זאת לצד לימוד הערך המוסף האמיתי ללמה צריך מתווך בנדל"ן, לימוד בחינת כדאיות לעבודה על נכסים וניתוח שוק השוואתי, לימוד שימוש בכלים טכנולוגים לקידום עסקי, החל משימוש האתר באינטרנט ככלי שיווקי ודרך סודות השיווק הדיגיטלי לקידום עסק בתיווך נדל"ן. בניית עמדת עבודה, ציוד בתסריטי שיחה טלפונית למוכר, קונה, משכיר ושוכר, אימון על תסריטי השיחה, מתן הסבר מפורט לכל התנגדות שיכולה לצוץ על ידי הלקוחות והסבר מפורט ומקיף על בניית אמינות מקצועית מול לקוחות ולימוד איתור מוטיבציות קניה. והכי חשוב – מתן תכנית שיווק מקיפה לבעלי הנכס.
העבודה בתיווך נדל"ן יוצרת הזדמנות נפלאה לפתוח עסק עצמאי מבלי להיכנס להוצאות גבוהות יחסית, הלא סוכני התיווך בנדל"ן אינם מוכרים מוצר שלהם. הם אינם מוכרים מוצרי מדף כדוגמת בגדים או רהיטים בסכומים גבוהים, ואינם רוכשים מוצרי מזון ומשקאות שעלולים להתכלות בסופו של יום. הם מסייעים לבעלי הנכסים למכור את הנכס שלהם ללקוחות קונים פוטנציאלים באמצעות ליווי מקצועי, אמין, הגון ויעיל, ותכנית שיווק רחבה אשר מטרתה להביא כמה שיותר קונים. הזכיינים של "אל-הנכס" אשר רכשו זכיינות חקרו את אזורי הזיכיון לעומק, ובנו את תכנית השיווק הטובה והאיכותית ביותר באזור התמחותם ומשווי הנכס (כלומר, ממחיר המכירה של הנכס  הנמכר "גוזרים" את עמלת התיווך הנכספת).
חשוב להבין שהבחירה בתחום התיווך בנדל"ן הן באמצעות שיטת זכיינות והן לא והעיסוק בו בפועל אינה פשוטה, וכרוכה  בעבודה מאומצת, התמדה והשקעה. כמו בכל תחום רק העקביים והמתמידים יצליחו, כל עוד ישכילו ללמוד שיטת עבודה מסודרת ומובנית ממי שמבין. זכיינים של "אל-הנכס" אשר רכשו זכיינות וחתמו על הסכם זיכיון הפכו להיות מנטורים ומאמני נדל"ן  ויכולים בהחלט לתת את המענה בעניין זה.

אימון ומקצועיות של זכיינים אשר רכשו זכיינות וסוכני נדל"ן_אשר פועלים ברשת תיווך:
אם תשאלו את הזכיינים של "אל-הנכס" הם יגידו, כי לרוב מענה נכון על צרכים, הקשבה אקטיבית, יושר, הגינות, מקצועיות ואיכות וטיפול בהתנגדויות הלקוחות באופן מקצועי, לצד כריזמה, יכולת ביטוי גבוהה ושכנוע הפועל היוצא מכך, גישור הפערים לבין גם אך לא רק, המחיר המבוקש על ידי המוכר, לבין המחיר שמוכן הקונה לשלם, והבאה לכדי מפגש רצונות לרוב מובילות לסגירת עסקה. אדגיש כי ניהול משא ומתן נכון מהרגע הראשון על ידי סוכן התיווך בנדל"ן, מוגדר ע"י מומחים בתחום בכלל וכל מי שמכיר את עולם "הזכיינות בישראל" "כאומנות".
 יתרה מכך, בכל תחום ההצלחה היא פונקציה של תכנון, מחשבה, השקעה, התמדה, כישרון, יכולות ומצב השוק. על סוכני התיווך בנדל"ן להיות מקצועיים, ייצוגים, אנשי מכירות, פסיכולוגים, מגשרים, רציניים, ישרים, בעלי מוטיבציה גבוהה ובעלי קשרים טובים עם עורכי דין,
 
 
 
נציגי משכנתאות וכל בעל מקצוע חופשי אחר אשר יכול לשרת את הלקוח ולפעול באופן עקיף או ישיר לקידום עסקאות התיווך בנדל"ן.
רשת סוכנויות תיווך "אל- הנכס" חרטה על דגלה ערכים של מקצועיות, אמינות ושירותיות, ויצרה סל כלים שהינו הפועל היוצא המגלם את כל המידע שנצבר על ידה במשך שנים רבות.
המידע באתר האינטרנט שלנו מיועד למועמדים לרכוש זכיינות בישראל, זכיינים, סוכנים ולקהל המתווכים במקרקעין, ויהווה מקור ידע מקצועי ואמין הנרכש לאחר שנים רבות של עבודה בתחום התיווך במקרקעין.
 
אפיק פרסום בניית אתרים