איזור
מחדרים
עד חדרים
עיר / ישוב
ממחיר
עד מחיר
שכונה
מקומה
עד קומה
סוג הנכס
טקסט חופשי
חפש

שלושה דברים שאתם חייבים לדעת על פוליטיקה ארגונית במקומות עבודה- "סודות מחדרי המנהלים".  

שלושה דברים שאתם חייבים לדעת על פוליטיקה ארגונית במקומות עבודה- "סודות מחדרי המנהלים".
מה הגורמים אשר מובילים להצלחה בעולם העבודה המשתנה?
שאלת מיליון הדולר היא: "למה אנשים חכמים, יסודיים, איכותיים, מוכוונים מטרות הארגון הם לא תמיד הראשונים ששמם עולה כמועמדים לקידום?" ולעיתים במערכות ציבוריות ועסקיות אף מביאים מנהל או מנהלת שאינם מכירים את הפרקטיקה של התפקיד עצמו לנהל.
כולם מכירים את הסיפור על האדם שהיה מוכוון מטרות הארגון שמצא את עצמו מחוץ לארגון על אף שהיה מקצוען ואיכותי, "הוא היה איש של עבודה ולא איש של אנשים"- ככה מספרים.
 
"קל לא לקדם את גאון הדור, אלא מישהו שמסתדרים איתו, לעיתים עושים פשרות על איכות מקצועית מול נוחות חברתית" מספר בהרצאתו דיויד סלומון- יועץ ארגוני ומרצה בפרויקט מיזם דיגיטלי ללימוד פרקטיקה מבעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי.
 
להלן מפורטים שלושה דברים שאתם חייבים לדעת על פוליטיקה ארגונית בכדי להתקדם במקום עבודה:
  1. קשרים בארגון: מידע הוא כח. פיתוח קשרים לצורך היכרות עם בעלי התפקידים בארגון חשובה מאד וזאת עשוי להוביל להגדלת ראיה מערכתית שתוביל באופן ישיר להצלחה בתפקיד.
     היכרות עם התפקיד של בעלי התפקידים בארגון ומה מוביל אותם להצלחה חשובים מאד לצורך קידום עבודה משותפת ולהשגת תוצאות טובות יותר באמצעות תקשורת אשר מושתתת על הבנת צרכים של אותם בעלי התפקידים בארגון. בהרצאתו ממשיך ומספר דיויד סלומון: "לא מספיק שיהיה קשר אחד בודד עם מישהו בארגון כדי שיהיה לך עם מי לאכול צהרים, זה לא מספיק, ארגון הוא מערכת חברתית ואי אפשר להיות "זאב בודד". לכן ככל שנשכיל לפתח קשרים חברתיים כך מחד נשאב מידע רב יותר ומאידך תהיה לנו ראיה רחבה יותר וכך יהיה קל יותר להתקדם.
    ל' עובד בחברה מסחרית גדולה מספר: "ארגון מורכב מהרבה אורגנים ואנשים בדרגים זוטרים או בניהול זוטר לא תמיד מבינים את הצורך של אורגנים נוספים, לעיתים מחלקה א' לא יודעת מה מחלקה ב' עושה ואז כל מחלקה חושבת במיקרו קוסמוס שלה שהיא הכי חשובה ואז יש חיכוכים במסגרת תעדוף משימות".
  2. זיהוי מוקדי הכוח: חשוב להכיר את האנשים בארגון מי הדמויות הדומיננטיות ומי מובילי הדעה ולדעת למי יש כוח פורמלי ולמי יש כוח לא פורמלי בארגון ואלו סוגי כוחות קיימים. האם הכוח נובע מכוח מינוי או תפקיד מסוים כמו מנכ"ל או מנהל בכיר, מעצם היותו בעל תפקיד מקצועי שבנה אמינות מקצועית גדולה בארגון, מעצם היותו משפיען כריזמתי, סוחף ומוביל דעה בארגון, או מוקד הכח שאליו אנשים שרוצים להצטרף כי מהווה הקבוצה החזקה בארגון.
     
  3. שמירה על ערכים טובים: לעיתים מופעלים לחצים הן על עובדים כלליים בארגון והן על עובדים מטעם הנהלה בכירה בארגון, לכן יש לשמור על ערכים טובים לאורך כל הדרך, ככל שהשמירה על הערכים תהיה חזקה, כך ידעו שאפשר פחות ללחוץ עליך.
 
 
 
לרוב אי אפשר להימנע מפוליטיקה ארגונית במקומות עבודה. נושא זה כבר היווה בסיס למחקרים ולחוזרים שהוצאו על ידי גופים מוניציפליים שונים והתנהלות נכונה במסגרתה חשובה בין היתר לקידום קבלת החלטות, קידום בקריירה ומיתוג אישי-מקצועי
 
עו"ד שרון הר זהב-מנהלת הדרכה
ומפתחת מיזם דיגיטלי ללימוד פרקטיקה מבעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי
 לפרטים על הקורס
052-3428786
אפיק פרסום בניית אתרים